غرقگی بهترین روش برای یادگیری - یادگیری در عمل و یادگیری کتابی –

غرقگی بهترین روش برای یادگیری – یادگیری در عمل و یادگیری کتابی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

 

پنج قورباغه بر روی یک زنبق آبی نشسته اند، یکی از آنها تصمیم به پریدن می‌گیرد، چند قورباغه باقی می مانند؟ اگر جوابتان ۴ باشد، مهارتهای ریاضی شما نسبتاً خوب است. اما متأسفانه این یک مسئله ریاضی نیست جواب درست ۵ است بله هر پنج قورباغه هنوز هم آنجا بر روی زنبق آبی نشستنه اند. قورباغه فقط تصمیم به پریدن گرفته بود در واقع قورباغه هنوز این کار را انجام نداده است.

 

یادگیری در عمل

بسیاری از مردم زمان و تلاش زیادی را روی کسب دانش سرمایه گذاری می کنند اما در پایان هنوز هم بر روی منحنی شکست زندگی می کند چرا زیرا تسلط یافتن و قرار گرفتن بر روی منحنی موفقیت فقط به میزان یادگیری شما بستگی ندارد، بلکه به کیفیت  یادگیری نیز مرتبط است. به ویژه اینکه آیا آن یادگیری شامل انجام دادن کار عملی میشود یا خیر

دو نوع یادگیری وجود دارد:

  • یادگیری از طریق مطالعه که شامل خواندن کتاب ها گوش دادن به فایل های صوتی و حضور در کلاس ها و سمینارها است و
  • یادگیری از طریق انجام دادن

 

همان قدر که شما به یادگیری از استادان بزرگ، کتاب ها، فایل های صوتی و کارگاه های آموزشی نیاز دارید به همان اندازه هم باید بدانید که همه آموزش های موجود در این دنیا به تنهایی کسب و کارتان را به موفقیت نمیرساند، سلامتی و تندرستی را برایتان به ارمغان نمی آورد و شما را به شخصی شادتر تبدیل نمی کنند. همه اینها نیازمند این هستند که بلند شوید و آن کارها را انجام دهید هوش کتابی به تنهایی کافی نیست همه موفقیتهای حقیقی از یک پیش زمینه مطالعاتی به همراه یادگیری میدانی به دست آمده‌اند.

زندگی تماشا کردن ورزش نیست بلکه ورزشی است که شما را درگیر میکند و هیچگونه جلسه تمرینی ندارد. شما از روز اول زندگی تان در این بازی بوده اید زندگی درست همینجا و در همین لحظه جاری است به همین دلیل است که گفته اند:

“کار را آغاز کنید، توانایی انجام دادن آن به دنبالش خواهد آمد”

 

نمی توانید ابتدا توانایی انجام دادن کاری را به دست بیاورید بعد آن را انجام دهید. هر چند بسیاری از مردم تلاش می‌کنند تا کارشان را به این روش انجام دهند و کل زندگی شان را صرف جمع آوری و کسب توانایی می‌کنند و در آخر هم کاری انجام نمی‌دهند.

تنها راه به دست آوردن توانایی انجام دادن یک کار این است که آن کار را انجام دهید و با انجام دادن یاد بگیرید.

 

تجربه غرقگی

احتمالاً این ضرب المثل معروف چینی را شنیده اید که می گوید “سفر هزار مایلی با یک قدم کوچک آغاز می شود”

این یک مثال عالی دیگر از درک فلسفه دست به کار شدن است توجه داشته باشید که سفر با یک قدم کوچک آغاز می شود نه با فکر کردن به قدم برداشتن.

مردم اغلب میپرسند راز موفقیت و فرمول جادویی افراد موفق چیست آنها می پرسند کدام کار است که با انجام دادن آن می توان موفقیت را تضمین کرد؟

جواب همیشه یکسان است: “از همین حالا به مدت یک سال به صورت فعالانه در آن فرایند غوطه ور باشید و غرقگی را تجربه کنید “. دست به عمل زدن یعنی غلبه بر ترس، کنار گذاشتن عذر و بهانه ها، مسائل پیش روی شما هرچه که باشند این شما هستید که باید دست به کار شوید.

واقعاً تنها جواب درست همین است. هیچکس نمی تواند با چیزی که قصد انجام آن را دارد یا برنامه ریزی میکند که انجامش دهد، رویای خود را محقق کند برای رسیدن به آن سوی برکه باید از روی زنبق آبی بپرید!

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_masonry_grid post_type=”post” max_items=”9″ gap=”10″ grid_id=”vc_gid:1542127329606-462c4869-0c2b-8″ taxonomies=”1242, 1635″][/vc_column][/vc_row]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *