آزمون ارزشهای اشپرانگر –

آزمون ارزشهای اشپرانگر

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

ارزشهای فردی چه هستند؟

واقعا چه چیزی باعث میشود که کسی سالها عمر خود را صرف کمک به انسانهای دیگر کرده یا به دنبال یادگیری هنر و علم باشد، درحالی که برخی دیگر به دنبال سریعترین راه برای کسب ثروت یا قدرت هستند.؟ چه چیز باعث میشود کسی پس از سالها تبحر و اعتبار در رشته ای خاص یکباره خط مشی شغلی خود را تغییر دهد. پاسخ این سوالها در ارزشهاست. ارزش ها غالبا همان نیروهای ناشناخته ای هستند که تصمیمات ما را در سراسر زندگی امان تحت تأثیر قرار داده و آنها را به مسیر مشخصی هدایت میکنند.

اهمیت درک نظام ارزشهای فردی

اهمیت شناسایی ارزشها از این نظر است که ارزشها به ما احساس هدف و جهت داشتن میدهند. ارزشها بر انتخاب هدفها و روشی که برای رسیدن به آنها انتخاب میکنیم اثر میکذارند.

اگر فردی برای ورزیدگی جسمانی و سلامت ارزش قائل باشد، زمانی را به ورزش  یا هر اقدام دیگری در راستای سلامت جسم و روح خود،  اختصاص میدهد. اگر به رضایت شغلی اهمیت بدهد، وقت صرف میکند که ببیند چه ارزشهایی برای او مطرح هستند و همساز با این ارزشها دست به انتخاب میزنند.

پس میتوان گفت که ارزشها به ما نشان میدهند که در زندگی بیش ز همه به چه چیز اهمیت میدهد وقتی فرد یاد بگیرد ارزشهای خود را شناسایی کند، دیگر برایش عادی خواهد بود که براساس این  ارزشها درباره شغل خود دست به انتخاب های متقاعد کننده بزند. به عبارت دیگر تصمیمات شخص میتواند بر پایه همان چیزهایی باشد که واقعا برای وی اهمیت دارند. اگر شخصی مصمم است در عین دنبال کردن مسیر شغلی انتخابی خود به ارزش هایش پایبند بماند، در می یابد که حتی اگر عرصه بر وی تنگ شود، باز هم نهایت تلاش خود را میکند تا با چنک و دندان به هدف خود بچسبد.

به طور کلی شناخت ارزشها میتواند در موارد زیر به افراد کمک کند:

  • انتخاب کار و موقعیتی که مناسب شخص باشد.
  • درک نوع افرادی که شخص بیش از همه دوست دارد با آنان همکاری داشته باشد
  • برنامه ریزی برای زمان و سرمایه به منظور دستیابی به بزرگترین سطح رضایت فردی

آزمون شناسایی ارزشهای فردی

این آزمون به شما کمک خواهد کرد که آگاهی خود را نسبت به مهمترین اولویتهای زندگی خود ارتقا دهید. در نهایت از میان این 6 دسته ارزش آنچه که برای شما مهمترین است نمایش داده خواهد شد: ارزشهای نظری یا علمی، ارزشهای اقتصادی، ارزشهای هنری، ارزشهای اجتماعی، ارزشهای سیاسی، ارزشهای مذهبی.

 

برای کشف نظام ارزشهای خود، به پرسشهای ذیل  توجه کنید نمره ای که به پاسخ های مختلف می دهید درجه ی ترجیح شما را نشان می دهد.

دستورالعمل : تعدادی عبارت متفاوت و نیز تعدادی سوال با دو پاسخ گوناگون در زیر آمده است، گرایشهای خود را با علامت زدن یکی از مربع ها بیان کنید. ممکن است برخی از پاسخ های متفاوت برای شما از ارزش یکسان برخوردار باشند، سعی کنید پاسخی را انتخاب کنید که برای شما پذیرفتنی تر است.

این آزمون ویژه سنجش هوش نیست لطفاً رجحان های خود را در نظر بگیرید، سریع جواب دهید و وقت خود خود را روی سوال ویژه‌ای صرف نکنید. حتما به همه سوال ها پاسخ دهید .

 

[forminator_quiz id=”10024″][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *